Van Wienerschnitzel naar pizza - Reisverslag uit Nals, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu Van Wienerschnitzel naar pizza - Reisverslag uit Nals, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu

Van Wienerschnitzel naar pizza

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Maudo

07 Juli 2014 | Italië, Nals

4 juli:
Bedankt voor jullie reacties. Erg leuk voor ons om te lezen!
Zodra we kunnen, kijken we. We hebben nl niet altijd WiFi......
Vanochtend hebben we voor ons doen uitgeslapen. Na het gebruikelijke ritueel gingen we op pad. Onze camping was aan de grens dus we waren binnen 2 minuten in Italië. De zon doet zijn best, het is wel winderig hier (en dat ligt niet aan ons.....) en vandaag ihebben we de wind tegen. Verder is het een prachtige zonnige dag. Gisteren was het klimmen, vandaag is het dalen met een te verwaarlozen klimmetje tussendoor. Topsnelheid was 50 km p/u!!!!! We fietsen door Reschen, St. Valentin, Burgeis, Mals, Glurns, Prad, Laas, Göflan, en Goldtrain. Het zijn allemaal kleine plaatsen waar je snel doorheen bent als je tenminste niet stopt voor een latte macchiato met apfelstrüdel........blijft lekker! Bij Goldtrain fietsen we de camping voorbij! Dorien zit niet op te letten. In Latsch keek ze pas weer eens in haar boekje. Maar gelukkig is hier ook een camping.....
Vandaag ging de etappe veel langs water (langs de Reschensee en nog een of ander watertje), langs uitgestrekte appelboomgaarden tegen een decor van hoge bergen. Deze bergen zijn toch iets anders dan in Oostenrijk vinden we. De hele etappes gaat over fietspaden, nog goeie ook! Er wordt nog volop Duits gesproken en de huizen doen Oostenrijks aan. Dus met veel hout en geraniums. De verkeersborden zijn onderschreven in het Duits en Italiaans, zo kunnen we vast wat aan het Italiaans wennen. Dit zal zo blijven tot Trento, zo lees ik in het boekje.
Tot nu toe deed ik meestal het woord omdat Maurice helemaal geen Duits spreekt, nu wordt het zijn beurt. Hij kan nl Spaans en ik vind dat veel op Italiaans lijken!
Tijdens de wedstrijd Frankrijk- Duitsland hebben we pizza gegeten. We waren de enige die niet juichten toen Duitsland scoorde.......

Nog even over zadelpijn......mocht iemand in de toekomst op fietsvakantie gaan.....dan hebben wij het middel tegen zadelpijn! We hebben echt nog niks gevoeld. Het heet Chamoiscreme. We sturen straks een foto van de pot mee.
Enne.....wij hebben er geen aandelen in haha.

5 juli:
Na een nacht met best wat regenbuien, worden we wakker met een concert van vogelgezang, van mij mogen ze best iets later opstaan, zijn vroege vogels denk ik.
Maar het is nu droog, dus we mogen niet mopperen.
Vandaag maken we een eind aan etappe 19 en beginnen we met 20. We moeten natuurlijk weer uitkijken waar we naar voetbal kunnen kijken hè? Eerst België en daarna Nederland.
Reitsma stuurt ons vandaag van Latsch naar Naturns, Töll, Algind, Meran en uiteindelijk belanden we in Nals.
De route was eigenlijk hetzelfde als gisteren, bergen en appelbomen en water, veel water.
Het is alleen een stuk warmer dan gisteren dus we vonden het prima dat we net na de middag al op de camping stonden.
Bij de camping in Nals informeren we eerst of we hier in de buurt vanavond voetbal kunnen kijken. En dat kan, bij de pizzeria aan de overkant. Das 2 vliegen in 1 klap!
Het is een kleine camping met 15 plaatsen waarvan er nu 2 bezet zijn.

Liefs Maurice en Dorien

  • 07 Juli 2014 - 14:26

    Anneke (W):

    Geweldige foto's.
    Nogmaals leuk jullie zo te kunnen volgen.

    Groetjes Erik en Anneke

  • 07 Juli 2014 - 14:32

    Joke:

    Hallo.Jullie zijn al ver gevorderd.Fred vroeg of jullie je eigen billen insmeerde of bij elkaar.ha, ha.Woendsdag weer voetbal kijken zeker.Hier verder ook alles goed.Hopelijk goed fietsweer verder.
    Dikke kus

  • 07 Juli 2014 - 15:01

    Ingeborg:

    Leuk leuk leuk! Vind het zooo ontzettend leuk, zou het jullie bijna na doen! :)
    Bijna he, haha!

  • 07 Juli 2014 - 19:28

    Mathieu:

    Waar de roos bloeit en de kastanje groeit
    Waar de druif zo fijn,men perst tot wijn
    Stukje refrein uit Twee Italianen wat ik straks in wkp na jaren zonder Dorien kan gaan zingen.
    Neeee ben glad niet een beetje jaloers.
    Op de weg terug zing ik gewoon mooi is het zonlicht dat schijnt voor ons allen.

  • 07 Juli 2014 - 20:14

    Marijke:

    Leuk de foto's!!! de tijd gaat snel he luitjes, alweer ruim 2 weken onderweg!
    Wacht weer met spanning op jullie volgend reisverslag!Ook de groetjes van Adrie.

    dikke kus, Marijke

  • 08 Juli 2014 - 09:08

    Lenny:

    Ik ben eens gaan googelen en zag een torentje in het water. Die hebben je ook vast gezien bij de Rechsensee. Ik hoop dat het een beetje droog blijft voor jullie want in Europa is het niet best. En een prachtig fietspad zag ik op de foto. Ben benieuwd of je langs het Gardameer komen. Leuk stukje Mathieu!
    Groetjes Lenny en de mannen!

  • 08 Juli 2014 - 10:48

    Lucienne :

    Stoere luitjes,

    Ik zag al bij verschillende mensen jullie blog voorbij komen en dacht...die ga ik ook eens bekijken en lezen. Dorien wat een pracht avontuur zijn jullie aan het doen. Maar fietsen.... dat is echt niets voor mij hoor. Ja 40 km zal wel gaan maar dan. Ik wens jullie nog heel veel fijne droge kilometers toe en geniet ervan. Maar dat doen jullie volgens mij allang als ik het zo lees!
    lieve groet, Lucienne Verhage-de Brabander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Nals

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Gestolen fiets?

22 Juli 2014

Limoncello en hazelnootpasta

22 Juli 2014

Rust

19 Juli 2014

Wijn en Olie

15 Juli 2014

Bulten.....
Maudo

Onze fietsvakantie naar Rome

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 9484

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Fietsvakantie naar Rome

Landen bezocht: