Pizza, pizza.......oooooooo pizza! - Reisverslag uit Bussolengo, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu Pizza, pizza.......oooooooo pizza! - Reisverslag uit Bussolengo, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu

Pizza, pizza.......oooooooo pizza!

Door: Maurice en Dorien

Blijf op de hoogte en volg Maudo

08 Juli 2014 | Italië, Bussolengo

6 juli:
Na de schamele overwinning gisteravond van Nederland tegen Costa Rica werden we vanochtend toch nog om 8 uur wakker.
Het is gelijk al warm.
Tot de middag zaten er nog wat klimpartijen bij en gelukkig ook dalingen.
Tussen de middag pasta gegeten en vanaf die tijd (Neumarkt) hebben we over een dijkje gefietst met aan de ene kant appelbomen en aan de andere kant water.
Dat hebben we ondertussen wel weer gezien nu.......
Het was steeds windstil geweest maar op de dijk kregen we tegenwind.
En dan is er maar 1 ding wat je het beste kan doen.....achter Maurice gaan fietsen!
Ik was niet de enige die dat deed.
Er kwam een vrouw (Birgitte) uit Oostenrijk achter ons aan en vroeg of ze uit de wind achter ons mocht fietsen. Geen probleem natuurlijk.
Het bleek dat zij naar het Gardameer wilde fietsen, zelfde kant als wij.
Ze zocht ook nog een camping en zodoende belandden we ook nog op dezelfde camping. Ik had in het boekje al gezien dat er slechts 4 tentplaatsen waren op die 'camping'. Toen we daar aan het eind van de middag aan kwamen was er niemand thuis. We probeerden de eigenaar te bellen, maar we kregen hem niet te pakken. We hebben een sms gestuurd en een briefje aan de deur gehangen en toen de tenten maar opgezet. De tenten stonden goed en wel toen we een sms terugkregen.........het was prima, we konden blijven staan. Het was erg warm vandaag, 32 graden!
90 km gereden, is pittig met die warmte.
De route ging van Nals langs Eppan, Kaltern, Neumarkt, Salurn, Trento (hier houdt het Duits op) naar uiteindelijk Romangano.
We zijn met zijn 3-en een biertje gaan drinken en pizza en ijs gaan eten.
Dit was de 3e pizzadag voor Dorien, dus komende dagen no pizza for me.

7 juli:
Vannacht heeft het geonweerd, gebliksemd en geregend. Het ging flink tekeer om een uur of half 4.
Maar het was heerlijk want daarna koelde het eindelijk af.
Pas toen hebben we lekker geslapen, daarvoor was het gewoon veel te warm.
Birgitte heeft 's morgen koffie voor ons geregeld en daarna is zij vertrokken.
Toen zij weg was hebben we gekeken wat we zouden gaan doen........de Venetië route, dan konden we met de Garmin fietsen of de Verona route.
Als we de laatste pakken dan moeten we voor de route steeds in het boekje kijken.
We besluiten de Verona route te doen en dan gelijk het Gardameer mee te pakken.
Daarvoor moeten we bij Mori van de route af en dan de bordjes naar het Gardameer volgen. Zo gezegd, zo gedaan.
Het blijkt een hele goede keuze te zijn!
We staan op een camping in Malcésine dat uitkijkt op het meer. Prachtig!
Prima plek om een rustdag te houden.
Komt dat ff goed uit.

8 juli:
Tja......we zijn dus niet meer in Malcésine!
Dat pakte wat anders uit dan verwacht. Het heeft de hele nacht hard geregend.
We stonden zo prachtig onder die olijfbomen!
Het nadeel hiervan is dat als het regent, dat het in je binnentent spat.
Gras neemt de regen op zeg maar.
De tent was 1 grote bende van olijfblaadjes, grond, mieren en regen.
Vanochtend regende het nog steeds en hier was geen prieeltje waar je toch nog droog zitten kan.
Zo niet leuk dat we besloten om hier weg te gaan vandaag, geen rustdag dus!
Hier kunnen we in dit geval kort over zijn: niet leuk!
We hebben de hele bende ingepakt en zijn vertrokken om te kijken of we vandaag op de route van Reitsma kunnen komen.
We hebben het hele Gardameer afgefietst tot aan Bardolino.
Dat was zonder meer heel mooi, zelfs in de regen.
Vanaf daar was het redelijk makkelijk weer op de route te komen, zo las ik in het boekje.
Dat is hetzelfde als mensen tegen me zeggen: kan niet missen......
Nou, berg je dan maar.
We zijn er gekomen, fietsend over autowegen (geen snelweg hoor) en met behulp van mensen de weg te vragen, Google maps en de gps.
Overigens regende het af en toe gewoon en soms hard.
Het enige geluk was dat het niet koud was en soms was het zelfs even droog.
Zo kwamen we dan aan in Bussolengo waar we willen blijven slapen en niet in een tent aub. Nu ff niet.
We belden wat B&B uit het boekje, maar of ze waren dicht of ze begrepen ons niet.
Wat dan.......we zijn naar het centrum gefietst, daar is altijd wat!
En ja hoor.....we hebben een luxe appartement!
Hier blijven we 2 nachten! HEERLIJK!
Dan kunnen we morgen lekker voetbal kijken en hoeven we er niet voor naar een café.

Liefs Maurice & Dorien

• 08 Juli 2014 - 22:27

Alma:

Prachtige reis moet dat zijn...en wat zullen die biertjes lekker smaken!!
    Geniet van het appartement en de rust en hopelijk van de voetbal!!
    Groetjes Alma

• 08 Juli 2014 - 22:29

Pa Alias Huub:

Zo zie je maar, soms zit 't mee - soms zit 't tegen. Maar het moet af en toe tegen zitten om te kunnen genieten als 't mee zit. Toch?
    Vandaag even de post van Dorien bekeken en daar zat een meldkaart van Delta voor de meterstand voor gas/licht/water bij. Nou dat gas/licht ging wel, maar waar zat de watermeter? De buurvrouw (Glinda) kon me vertellen dat die onder vloer voor de voordeur zat. Na wat slopen en trekken kwam dat in orde en de kaart kon worden ingevuld. Dat zat dus mee. Toen ik Glinda ging bedanken vroeg ik haar of haar kaart ook moest worden ingevuld en of ik haar daarbij kon helpen. Ja graag, zei Glinda. Nou, dat bleek een nog moeilijker karwei dan bij Dorien.Dus dat zat even tegen. Ik zei toch al aan het begin: soms zit 't mee - en soms tegen.(Glinda dacht aanvankelijk dat ze geen gasmeter had, want ze kookte keramisch. Maar toen ik achter de stofzuiger in de meterkast keek vond ik de gasmeter.)
    Ha, ha, ha !
    @

• 08 Juli 2014 - 22:39

Maudo :

Bedankt pa! Als er nog rekeningen bij zitten mag je die ook gelijk betalen hoor. Misschien heeft Gilda er ook nog.......haha

• 09 Juli 2014 - 08:52

Lenny:

Herkenbare foto's! Mooi he daar, jammer dat het zo regende! Jullie zijn vast langs onze camping gereden. Tussen Garda en Bardolino ligt een fietspad aan het water en die gaat tot Lazise.
    Fijn dat je nu een appartement hebben. Even uitrusten. Ik kreeg nog een tip van Elna. Met winegums fiets je nog beter en m&m's gaat het ook prima. Veel succes weer en kijk weer uit naar jullie verhalen.
    groetjes Lenny

• 09 Juli 2014 - 13:26

Jeanine:

Tjonge, jonge, jullie maken wat mee zeg! Heb niet alleen genoten van jullie verhalen, maar ook van de reacties! Prachtig!
    Als aanvulling op Alma heb ik dan nog: geniet ook lekker van elkaar! ;-)
    Groetjes en tot de volgende fietstocht...

ps: bij het zien van de foto met het biertje er op, kreeg ik er meteen zin in! (ze smaken zelfs na de kermis nog goed!) Maar het is nog maar middag..! Vanavond hoop ik er eentje extra te drinken op de overwinning?!

• 10 Juli 2014 - 20:53

Erwin:

Wat goed gedaan van jullie
    Leuke verslagen geschreven, kortom moet een mooie reis zijn
    Geniet ervan
    Groet Erwin van Schaik

• 10 Juli 2014 - 21:44

Maudo :

Hi Erwin, leuk om van je te horen. Wij vinden het heel leuk ook om te schrijven. En nog leuker de reactie van onze lezers na te lezen. We zitten nu in Crosare op een leuke camping. Groetjes van ons.