Bulten..... - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu Bulten..... - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu

Bulten.....

Door: Maurice en Dorien

Blijf op de hoogte en volg Maudo

15 Juli 2014 | Italië, Barberino Val d'Elsa

14 juli:
Als je denkt dat we lekker uitgeslapen waren vanochtend dan heb je het mis.
Aan het bed in de stacaravan lag het niet.
Het waren de muggenbulten die ons uit de slaap hielden.
Ik (Dorien) heb ze geteld vanmorgen.......ik schrok er zelf van!
Ik kwam tot de 100!
Maurice zal er ook zoiets van aantal hebben vrees ik. Zijn lichaam is groter, dus er kunnen meer bulten op......
Maar 1 geluk, als je fietst heb je er geen last van.
Vandaag een dagje dalen, met wel af en toe een klimmetje.
We vertrekken pas om half 11 want het is een korte etappe.
Het weer is lekker, wat zon en wat bewolking.
Ik schat een graadje of 28.
De eindbestemming vandaag wordt Florence.
En dat ging via San Piero à Sieve, Mulinaccio, Torre di Buiano en Fiésole.
Ja, dat zijn namen van plaatsen waar de meesten nog nooit van gehoord hebben denk ik. Wij in ieder geval niet!
Het was wederom erg mooi om te fietsen, wel jammer dat het veel over autowegen ging.
Wat ons opviel was dat hier erg veel auto's van het merk Fiat Panda rijden.
Nieuwe en oude, die van die prachtige reclame vroeger! Hahahaha
We hebben vandaag het 2e boekje uitgefietst, morgen beginnen we aan de laatste.
We staan nu weer met de tent op een camping, die heet Michelangelo.
Het is een drukke camping met veel tenten. Op deze camping is amper gras, je moet je tent op grind zetten! Ondanks dat het al druk was, vonden we toch nog een klein stukje gras. We snapten niet dat er nog niemand stond. Maar het is een prima plek hoor!
Het sanitair is niet echt geweldig, de douchedeuren kunnen niet meer op slot. Sta je helemaal klaar onder de douche, komt er geen water uit. Dus weer een ander zoeken die het wel doet. Maar dat was mijn grootste probleem voor vandaag dus het zal wel gaan haha.
'S Avonds zijn we Florence ingegaan. We hebben dit keer de Garmin meegenomen zodat we de weg ook terug weer konden vinden.
Het is een gezellige stad, overal zie je mensen heel relaxed eten en drinken buiten bij een barretje. Druk, het is een hele drukke stad. Lekker gegeten hier, ook buiten natuurlijk! Enne.....we hebben maar een zalfje tegen de jeuk gekocht, anders slapen we weer niet vannacht.

15 juli:
Heerlijk geslapen! Daar knappen we van op na 2 slechte nachten.
Het is gelijk al lekker warm.
Het wordt vanaf nu tot Rome nog geregeld klimmen en omdat het vandaag erg warm is besluiten we om een halve route te fietsen.
Het klimmen begon na 6 km...... 1,6 km 8 tot 12%! Dat was gelijk ook de heftigste.
Daarna was het op en neer tot in Barberina Val d'Elsa.
De gehele route ging over de autoweg. De ene weg drukker dan de andere.
We hebben hierdoor ook niet zo veel foto's gemaakt.
Tegen 13 uur waren we op de camping, heel blij dat we er waren.
Want het is gewoon bloedheet hier.
We zijn nu in de Chianti streek, de wijn moet hier erg lekker zijn.
Maar we drinken gewoon bier, koud bier.........dat blijft het lekkerste!
We hopen dat het tijdens de 4-daagde niet zo heet wordt als hier nu!
En hoe is het in Suriname bij ons nichtje Tess? Daar zal het ook pittig zijn denken we.....

Liefs Maurice en Dorien

  • 15 Juli 2014 - 22:07

    Jeanine:

    Hoi Dorien en Maurice, 100 muggenbulten? Je zou bijna denken dat jullie in een vlooien-bed lagen! Arme jullie! Behalve het zalfje zal het vele fietsen en misschien een extra biertje jullie vast goed doen slapen... Gelukkig lees ik ook dat jullie veel genieten daar; leuk hoor!!!
    Goeie reis verder en tot de volgende mail... Fiets ze! X!

  • 15 Juli 2014 - 23:12

    Tess Jakobsen:

    Hee mau en do,

    Hier gaat het prima en voor de muggenbulten hebben ze hier een prima spulletje. Morgen zal ik er een foto bij het verslag doen. Ik ga morgen voor het eerst naar mn 'werk' toe, dus dat is best spannend. Voor de rest is het hier heel warm, elke dag rond de 30 graden. Ik zit wel in het regenseizoen, dus zo nu en dan regent het behoorlijk hard.
    Morgen lezen jullie meer in mijn verslag!
    Veel succes nog jullie, jullie zijn er bijna. Geniet er nog maar even van, want voordat je het weet ben je alweer in Nederland.

    xxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Juli 2014 - 00:02

    Carla:

    Ja muggenbulten das echt erg.
    Ligt aan je lichaamsgeur he:)
    Ik heb er nooit last van.....mij moeten ze gewoon niet haha!!!
    Jullie genieten nog steeds met dodden zo te horen!
    Super hoor, hou vol!!!!
    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Barberino Val d'Elsa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Gestolen fiets?

22 Juli 2014

Limoncello en hazelnootpasta

22 Juli 2014

Rust

19 Juli 2014

Wijn en Olie

15 Juli 2014

Bulten.....
Maudo

Onze fietsvakantie naar Rome

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 9484

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Fietsvakantie naar Rome

Landen bezocht: