Limoncello en hazelnootpasta - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu Limoncello en hazelnootpasta - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Maudo - WaarBenJij.nu

Limoncello en hazelnootpasta

Door: Maurice en Dorien

Blijf op de hoogte en volg Maudo

22 Juli 2014 | Italië, Prima Porta

21 juli:
Afgelopen nacht heeft het wat geregend. Vanochtend was het op een paar buitjes na droog.
Door de regen is het lekker opgefrist, nu zo'n 26 graden.
Via Marta, Tuscánia, Tre Croci, La Botte, langs het Lago di Vico, Ronciglione en Carprarola kwamen we in Fàbrica di Roma aan.
We hebben een leuk B&B gevonden. Het geheel ligt best afgelegen, maar we kunnen hier warm eten dus we hoeven niet meer op het zadel!
In deze omgeving stikt het van de hazelnotenbomen en zo ook bij deze B&B.
Het was wederom erg goed! Hier kwam alles uit eigen tuin! De topper vonden we de eigengemaakte limoncello! Die was behoorlijk sterk.
Zo hadden we een privé diner voor 2.

22 juli:
Vanochtend een ontbijt met eigengemaakte hazelnootpasta.........er stond nog meer op tafel, maar we hebben alleen de hazelnootpasta gegeten. Je eet je vingers er bij op!
Eind augustus/ begin september is de oogst van de hazelnoten, misschien dat we een keer rond die tijd teruggaan naar deze locatie......
Het blijkt bovendien dat je heel goed kan fietsen op die pasta!
De hellingen waren geen probleem vanochtend.
We wilden eigenlijk in de tent slapen komende nacht, maar het ziet nu zo donker boven Rome dat we besloten hebben een hotelletje te pakken in Prima Porto.
Dat is zo'n 25 km voor Rome.
Morgen nemen we de trein naar Livorno.
We hopen op nog een paar mooie en luie dagen daar in de buurt.
Als we zo terugkijken op deze weken kunnen we alleen maar zeggen dat het een super vakantie was! Maurice die het fietsen eigenlijk pas ontdekt heeft, heeft het er erg goed vanaf gebracht. Geen pijntjes, berg op ging goed, berg af was wel eens spannend. Dorien kon Maurice de berg op bijna nooit bijhouden, maar dat kwam met de afdaling weer goed. Als we terugkijken naar de verwachting die we hadden is het allemaal erg meegevallen. We hadden verwacht dat we op zijn minst wel een keer een lekke band zouden hebben (kan nog ja......ik weet het), we hadden zadelpijn verwacht, pijn in knieën of ander ongemak.
Maar niks daarvan. Het enige is dat we soms eerder een rustdag hadden moeten pakken of te weinig pauze op 1 dag namen.
Het weer werkte ook goed mee. Ik schat zo 4 of 5 dagen regen in totaal.
Wind was er niet of we hadden het in de rug.
De enkele keer dat ie tegenzat had ik Maurice om achter te fietsen.

Ciao! Xxx

• 22 Juli 2014 - 16:41

Marijke:

Wat gaaf dat het zo goed is gegaan!!!!! (tot nu toe hihi)
    Ben super benieuwd naar jullie verhalen, al hebben we het meeste misschien al wel gelezen?
    Affijn, vanaf zondag zijn we weer kompleet! op Tess na in Suriname, maar die heeft het volgens mij
    ook verschrikkelijk naar d'r zin!

xxx

• 22 Juli 2014 - 19:17

Jeanine:

Wauw, jullie einddoel bereikt! En hoe... van alles meegemaakt, leuke onverwachte dingen... jullie hebben inderdaad een top vakantie om op terug te kijken gemaakt! Geniet nog van een paar 'luie' dagen en vooral van elkaar!!! X! Jeanine, Toon (die pas volgende week vertrekt..!) en Max

• 22 Juli 2014 - 20:29

Cathrien:

Diepe buiging en respect voor jullie.
    Dat wordt weer lekker met de beentjes in de lucht in de tuin Do om lekker bij te kletsen en uit te rusten?
    Ik verheug me op de mooie verhalen.....
    Liefs, Cat

• 22 Juli 2014 - 21:53

Anneke W:

Was heel leuk om jullie zo te volgen. En jullie hebben mij enthousiast gemaakt. Alleen dat kamperen, dat lijkt mij niets. Ben heel benieuwd naar de verhalen. Groetjes Anneke

• 22 Juli 2014 - 22:09

Carla:

Toppertjes.........ik vind het een supergave prestatie.
    Zou bijna zin krijgen hetzelfde te doen.....................bijna he...........:))
    Kijk uit naar zondag, of maandag!
    XXXX

• 22 Juli 2014 - 22:18

A3 J.:

Knap gedaan, zonder meer respect en goed dat jullie er zo van genoten hebben. ben benieuwd naar de sterke verhalen en opscheppen mag. Goede treinreis terug. XXX

• 23 Juli 2014 - 07:13

Lenny:

In een woord: Respect !! Livorno is niet zo'n mooie stad dus ik zou een klein plaatsje uitzoeken om te overnachten. Vada of Cecina. Goede reis terug en see you in Aegte!!