Jodelahietie!!! - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Maudo - WaarBenJij.nu Jodelahietie!!! - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Maudo - WaarBenJij.nu

Jodelahietie!!!

Door: Maurice & Dorien

Blijf op de hoogte en volg Maudo

01 Juli 2014 | Oostenrijk, Bludenz

30 juni:
Yes! Nederland heeft van Mexico gewonnen! Alle Hollanders weer blij. We hebben gisteravond in het café gekeken samen met nog 2 andere stellen die ook naar Italië fietsen.
Afgelopen nacht heeft het nog veel geregend. Gelukkig was het droog toen we wakker werden. We hebben vandaag de laatste etappe van deel 1 voor de boeg. We beginnen te fietsen maar na een uurtje gaat het weer regenen. Dit duurde een uurtje en het werd weer droog gelukkig!
We kwamen tegen de middag bij de Bodensee aan en daar gingen we informeren waar we nieuwe slaapmatjes konden kopen. Dat bleek dus iets te laat want we moesten 5 km terugfietsen. En daar was Maurice niet blij mee. Zijn gezicht stond net als het weer was op dat moment........ Maar geen flauwekul ( toch Pa?) gewoon terugfietsen! Dus ruim een uur later waren we op hetzelfde punt terug. Met de matjes!
Onderweg waren veel kersen te koop, net als je bij ons ziet langs de kant van de weg met een potje waar je geld in kan doen.
We hadden net 1 kilo gekocht toen er langs het fietspad een kersenboom stond die vol hing met nog meer kersen!
Wij natuurlijk nog meer kersen eten tot onze mond helemaal paars zag van de kersen.
We wilden vandaag tot in Hohenems fietsen, maar omdat het ging regenen rond 14.30 uur, besloten we om in Bregenz een slaapplaats te zoeken. Een uurtje later waren wij daar en inmiddels regende het heel hard en Dorien had het kkkkkkoud.
Bregenz is best een grote stad en we hebben gewoon uit het boekje van Reitsma een adres geplukt en daar op goed geluk naar toe gefietst. Wat denk je.......verhuurt die Mevrouw niet voor 1 nacht! Maar wij stonden daar als verzopen katten en we konden toch een kamer krijgen. Het bleek een hele lieve, zorgzame vrouw te zijn. Ze droogde onze kleren en schoenen in een kamer beneden waar het lekker warm was, ze deed de verwarming op de slaapkamer op de turbostand, het leek wel een sauna op den duur! Na een warme douche en wat eten knapten we weer op.

1 juli:
Vanochtend schijnt de zo'n als we wakker worden.....Jippie!
Voordat we gaan ontbijten brengt de Mevrouw onze kleren en schoenen, warm en droog. Wat voel je je dan verwent!
Nadat Maurice haar 2 dikke zoenen had gegeven, vertrokken we weer. We zaten snel op de route. Dat is andere dagen wel eens anders geweest.....
In Bregenz hebben we nog eten voor de lunch gekocht en zo fietsten we vanochtend langs Lustenau, Hohenems en Feldkirch. Bij de laatste plaats hebben we brood met (gekochte) bramenjam gegeten. De jam was lekker, maar niet zo lekker als die van Pa.
Daarna zijn we doorgegaan op zoek naar een camping.
Er lagen er 4 op de route, dus welke zullen we nemen?????
De eerste die WiFi heeft, zo besloten we. En dat was een camping in Braz. Het is een prachtige camping met alles erop en eraan!
Maurice is nu de tent aan het draaien, omdat we anders naar beneden zouden rollen......ik schrijf lekker door hihi.

Duitsland ligt nu dus achter ons. We vonden het een mooi land, maar we hebben het wel gezien nu. De fietspaden zijn er soms goed en soms (heel) slecht.
Als er geen fietspad is dan rijdt je op de doorgaande weg met soms best veel auto's. Denk maar of je op de Nieuw-Vlissingseweg fietst.....
De auto's rijden wel met een grote boog en aangepaste snelheid langs je heen, dat dan weer wel.

Bij de locatie staat 'Bludenz' vermeld maar we zijn in Braz. Omdat dit niet op de kaart staat hebben we Bludenz vermeld, dat is er vlakbij.

Liefs van Maurice en Dorien

• 01 Juli 2014 - 19:07

Jeanine:

Nou jullie hebben weer het één en ander meegemaakt zeg! Vandaag zelf zo'n 30 km gefietst en moest aan jullie denken: met mooi weer heerlijk! maar als ik dan zo over die regen lees...ben blij dat jullie zo verwend werden door die mevrouw! Fiets ze en groetjes uut wasschappellll... Leg je dat even uit aan Maurice Dorien?! ;-)

• 01 Juli 2014 - 20:25

Dorien:

Haha, zal ik doen Jeanine!

• 01 Juli 2014 - 22:53

Carla:

Gelukkig toch ook een K dag tussen al deze idyllische dagen:)))
    Lekker door Oostenrijk nu!!! We blijven jullie volgen hoor!!! Xxx

• 02 Juli 2014 - 07:01

Marijke:

Wat fijn dat er van die lieve mensen rondlopen! Hoelang is de planning om door Oostenrijk te fietsen?
    Zo leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te zien! Fiets ze vandaag weer!

xxx

• 02 Juli 2014 - 07:09

Lenny:

Hoi,

Elke keer weer leuk om jullie verslag te lezen. Over de fietspaden ik denk dat je dit nog meer tegen zal komen dat je op de weg moet rijden waar de auto's langs je heen moeten. Nederland is wat dat betreft het beste fietsland met prachtige fietspaden. Ben ook benieuwd naar de foto's langs de Bodensee. En natuurlijk ook als je een flinke klim moeten maken! Dat zijn later de mooiste! Succes vandaag!!!

• 02 Juli 2014 - 22:21

Huub Alias Pa:

"Het was een off-day voor ons allebei......regen, kou, te weinig gerust, te weinig gegeten......tel maar op en je kan je er misschien iets bij voorstellen haha. "
    Kijk, dat bedoelde ik nou met afzien, lijden en mediteren. Dus het komt toch nog allemaal goed!

@

• 02 Juli 2014 - 22:51

Alma Bossink:

hoi, zoals afgesproken hou ik jullie in de gaten!! waanzinnige tocht, prachtig, beetje jaloers...geniet ervan en ik blijf jullie volgen!!
    groetjes Alma

• 04 Juli 2014 - 09:42

Henriëtte:

We hebben net samen(sjaak en ik) jullie verslag gelezen leuk om het allemaal een beetje mee te beleveb. Maar dan wel vanaf hier;) knap wat jullie doen hoor . We blijven jullie volgen. Hoop dat jullie nu steeds minder regen krijgen groetjes uit oostkapelle